Ιστορικό

Το Κέντρο Ηλεκτρονικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου εξυπηρετεί συνεχώς από το 1979 τις εκπαιδευτικές, ερευνητικές και αναπτυξιακές ανάγκες του Ιδρύματος.

Ολοκληρώνοντας την τρίτη δεκαετία λειτουργίας του και μπαίνοντας στη τέταρτη, το ΚΗΥ διαθέτει σύγχρονα και προσαρμοσμένα στην τεχνολογική εξέλιξη συστήματα διαφορετικής δομής και δυνατοτήτων με όλα τα απαραίτητα Λογισμικά εργαλεία (μαθηματικές και στατιστικές βιβλιοθήκες, πληθώρα "πακέτων" τεχνικών εφαρμογών, εργαλεία ανάπτυξης προγραμμάτων και εφαρμογών κ.ά.), έτσι ώστε να εξυπηρετούνται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο οι Ακαδημαϊκές υπολογιστικές ανάγκες, όπως αυτές διαμορφώνονται δυναμικά.

Η περίοδος των Dell PowerEdge R430 & R730 Servers

  • Αναβάθμιση του συστήματος αποθηκευτικού χώρου (EMC Cellera NS120) με την προμήθεια καινούριου (FAS2554 High Availability της Netapp). Ο ωφέλιμος αποθηκευτικός χώρος του νέου συστήματος είναι 48 ΤΒ, 4 φορές μεγαλύτερος από αυτόν που διέθετε το παλιό σύστημα
  • Αναβάθμιση του παλαιού UPS (Socomec UPS σειράς Masterys 3/3 ισχύος 60 ΚVA) με άλλο πιο σύγχρονο και ανώτερης ισχύος. Το νέο UPS του κατασκευαστικού οίκου SOCOMEC σειράς Modulys GP Green Power 2.0, είναι Modular αρχιτεκτονικής και μπορεί να επεκταθεί ανά πάσα στιγμή μέχρι τα 200KVA/200KW
  • Πραγματοποιήθηκε η μεταφορά μεγάλου κλιματιστικού που χρησιμοποιείται για την ψύξη του computer room σε άλλο σημείο για καλύτερη απόδοση και ψύξη του χώρου
  • Mongo DB: υλοποιήθηκε η μετάπτωση όλων των δεδομένων του Κέντρου Η/Υ σε mongoDB και η χρήση της συγκεκριμένης πλατφόρμας ως η βασική ΒΔ του Κέντρου Η/Υ.
  • Αναβαθμίστηκε δικτυακα το σύστημα άντλησης στοιχείων από τις γραμματείες των σχολών.
  • Υλοποίηθηκαν και τέθηκαν σε εφαρμογή python scripts για την άντληση στοιχείων από τις γραμματείες των σχολών, την επεξεργασία τους και την αποθήκευση τους στη Mongo DB.
  • Το 2015 μπήκε σε πλήρη λειτουργία η νέα ιστοσελίδα του ΚΗΥ, όπως και οι προηγούμενες, υλοποιήθηκε εξ’ ολοκλήρου από τα στελέχη του Κέντρου Η/Υ με χρήση των πιο σύγχρονων εργαλείων (Node, Javascript, MongoDB). Με στόχο να γίνει μια πύλη πληροφόρησης για όλη την Πολυτεχνειακή κοινότητα, παρέχει εφαρμογές όπως:
    • αλλαγής password με έλεγχο της δύναμης του νέου password,
    • δήλωσης ηλεκτρονικής διεύθυνσης για προώθηση αλληλογραφίας σε άλλους παρόχους και για όσους το επιθυμούν,
    • δήλωσης ηλεκτρονικής διεύθυνσης εκτός Πολυτεχνείου για την αποστολή ενημερωτικών μηνυμάτων,
    • περιέχει επίσης πιο πλούσιο wiki για τη χρήση των λογισμικών που είναι εγκατεστημένα στους εξυπηρετητές του Κέντρου Η/Υ,
    • νέα σελίδα εμφάνισης των σταθερών στοιχείων των φοιτητών, με δυνατότητες ταξινόμησης για τα μαθήματα του φοιτητή,
    • στατιστικά στοιχεία για τους χρήστες του Κέντρου Η/Υ, τα λογισμικά που είναι εγκατεστημένα καθώς και τη τρέχουσα χρήση των λογισμικών,
    • πληροφόρηση για όλες τις υπηρεσίες και υποδομές του Κέντρου Η/Υ
  • Κατά το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015 έγιναν εργασίες τροποποίησης στις ιστοσελίδες του Γραφείου Διασύνδεσης – Εξυπηρέτησης Φοιτητών και Νέων Αποφοίτων και του Κέντρου Ξένων Γλωσσών.
  • Υλοποιήθηκε εφαρμογή για τη Σχολή ΗΜΜΥ προκειμένου οι φοιτητές από κατατακτήριες να δηλώσουν βάση κάποιων κανόνων τα συγγράμματα που επιθυμούν.
  • Φιλοξενείται στους εξυπηρετητές του ΚΗΥ η νέα σελίδα της ΣΕΜΦΕ.
  • Αναβάθμιση του ΔΕΠΥ Β με την εγκατάσταση των νέων thin clients που έχει παραλάβει το Κέντρο Η/Υ μετά από διαγωνισμό του Κληροδοτήματος Κυριαζή. Η αναβάθμιση αυτή εντάσσεται στη γενικότερη προσπάθεια εκσυγχρονισμού των υποδομών του ΚΗΥ.
  • Υλοποιήθηκε το νέο Central Cloud (CloudDesktop) με εργαλεία ανοικτού κώδικα. Το νέο Central Cloud μπορεί να είναι διαθέσιμο ακόμη και μέσα από ένα tablet ή smartphone.
  • Αναβάθμιση του ΔΕΠΥ Γ με την εγκατάσταση 15 υπολογιστών και 15 νέων οθονών.
  • Αναβάθμιση του ΔΕΠΥ A με την εγκατάσταση 61 νέων υπολογιστών και 30 νέων οθονών.

Ενοποίηση υποδομών Κέντρου Η/Υ και ΚΕΔ

  • Ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός και υλοποιήθηκε η προμήθεια νέου εξοπλισμού για τις ανάγκες του Κέντρου Η/Υ και ΚΕΔ
  • Το Κέντρο Η/Υ και ΚΕΔ προχώρησαν στην ενοποίήση του υποδομών τούς. Ο νέος εξοπλισμός που απέκτησαν θα εξυπηρετεί τις ανάγκες και των δύο υπηρεσιών.
    • Δώδεκα (12) Dell PowerEdge R430 Server
    • Έξι (6) Dell PowerEdge R730 Server
    • Ένα (1) Dell-EMC Unity 400
  • Στα πλαίσια της ενοποίσης των υποδομών το Κέντρο Η/Υ μέτεφερε τις υπηρέσιες του email στο ΚΕΔ.
  • Όλοι οι νέοι χρήστες στο ΕΜΠ από το 2017 έχουν πλέον γραμματοθυρίδα στο central παρά μόνο στο mail.ntua.gr.
  • Το 2020 μπήκε σε πλήρη λειτουργία η νέα ιστοσελίδα του ΚΗΥ, υλοποιήθηκε εξ’ ολοκλήρου από τα στελέχη του Κέντρου Η/Υ με χρήση των πιο σύγχρονων εργαλείων (Jekyll, AngularJS, MongoDB). Στη νέα ιστοσελίδα γίνεται διαχωρισμός των στατικών σελίδων από τις δυναμικές. Υλοποιείται το myCentral που παρέχει πρσωποποιημένη πληροφορήση στα μέλη του ΕΜΠ, παρέχει εφαρμογές όπως:
    • αλλαγής password με έλεγχο της δύναμης του νέου password,
    • εφαρμογή ξέχασα το password,
    • δήλωσης ηλεκτρονικής διεύθυνσης για προώθηση αλληλογραφίας σε άλλους παρόχους και για όσους το επιθυμούν,
    • δήλωσης ηλεκτρονικής διεύθυνσης εκτός Πολυτεχνείου για την αποστολή ενημερωτικών μηνυμάτων,
    • νέα σελίδα εμφάνισης των σταθερών στοιχείων των φοιτητών, με δυνατότητες ταξινόμησης για τα μαθήματα του φοιτητή,
    • σελίδα εμφάνισης των σταθερών στοιχείων των φοιτητών, με δυνατότητες ταξινόμησης για τα μαθήματα του φοιτητή για τις γραμματείες των σχολών.
    • εφαρμογή ηλεκτρονικών εγγραφών για τους υποψήφιους διδάκτορες της σχολής ΗΜΜΥ,
    • εφαρμογή διαχείρισης ηλεκτρονικών εγγραφών για τους υποψήφιους διδάκτορες της σχολής ΗΜΜΥ από τη γραμματεία της σχολής και τα μέλη ΔΕΠ,

MyCentral

  • Το 2020 μπήκε σε πλήρη λειτουργία η νέα ιστοσελίδα του ΚΗΥ, υλοποιήθηκε εξ’ ολοκλήρου από τα στελέχη του Κέντρου Η/Υ με χρήση των πιο σύγχρονων εργαλείων (Jekyll, AngularJS, MongoDB). Στη νέα ιστοσελίδα γίνεται διαχωρισμός των στατικών σελίδων από τις δυναμικές. Υλοποιείται το myCentral που παρέχει πρσωποποιημένη πληροφορήση στα μέλη του ΕΜΠ, παρέχει εφαρμογές όπως:
    • αλλαγής password με έλεγχο της δύναμης του νέου password,
    • εφαρμογή ξέχασα το password,
    • δήλωσης ηλεκτρονικής διεύθυνσης για προώθηση αλληλογραφίας σε άλλους παρόχους και για όσους το επιθυμούν,
    • δήλωσης ηλεκτρονικής διεύθυνσης εκτός Πολυτεχνείου για την αποστολή ενημερωτικών μηνυμάτων,
    • νέα σελίδα εμφάνισης των σταθερών στοιχείων των φοιτητών, με δυνατότητες ταξινόμησης για τα μαθήματα του φοιτητή,
    • σελίδα εμφάνισης των σταθερών στοιχείων των φοιτητών, με δυνατότητες ταξινόμησης για τα μαθήματα του φοιτητή για τις γραμματείες των σχολών.
    • εφαρμογή ηλεκτρονικών εγγραφών για τους υποψήφιους διδάκτορες της σχολής ΗΜΜΥ,
    • εφαρμογή διαχείρισης ηλεκτρονικών εγγραφών για τους υποψήφιους διδάκτορες της σχολής ΗΜΜΥ από τη γραμματεία της σχολής και τα μέλη ΔΕΠ,

Η περίοδος των Sun Blade

  • Μελέτη και υλοποίηση νέου υστήματος Firewall ( no single point of failure) υψηλής ταχύτητας που καλύπτει το σύνολο των εξυπηρετητών του ΚΗΥ, των θέσεων εργασίας των ΔΕΠΥ και του Γραφειακού εξοπλισμού του ΚΗΥ.
  • Προμήθεια και εγκατάσταση 29 blade servers SUN πολλαπλασιάζοντας την υπολογιστική ισχύ του ΚΗΥ
  • Ενοποίηση των αποθηκευτικών χώρων για όλα τα συστήματα με τεχνολογία EMC Celerra.
  • Συνέχιση του συντονισμού της διασποράς του Λογισμικού στα ΕΠΥ και εγκατάσταση ειδικού ftp-server για την προμήθεια (download) και τοπική εγκατάσταση των Λογισμικών.
  • Συνέχιση της υποστήριξης των Γραμματειών και των Υπηρεσιών του Ιδρύματος
    • Ανάπτυξη και εφαρμογή «Εγγραφολογίου και συγγραμματολογίου» για τις εγγραφές, δηλώσεις μαθημάτων και συγγραμμάτων μέσω internet.
    • Ανάπτυξη εφαρμογής πληροφόρησης των φοιτητών για βαθμολογίες κλπ
    • Ανάπτυξη εφαρμογής υποβολής αιτήσεων για πιστοποιητικά μέσω internet.
  • Πραγματοποίηση εκτεταμένων ενημερωτικών παρουσιάσεων, ημερίδων, σεμιναρίων για διάφορα Λογισμικά πακέτα (MSC Software, Matlab, Abaqus & Abaqus CAE , ANSYS CFX, κ.λπ.).
  • Συνέχιση της υποστήριξης του ΚΞΓ και συνεργασία στα πλαίσια του ΕΠΕΑΕΚ Κεντρικών Δράσεων.
  • Εμπλουτισμός του περιβάλλοντος τηλε-εκπαίδευσης (διδασκαλία, ασκήσεις , αξιολόγηση) για το υποχρ. μάθημα του 4ου εξαμ. «Αγγλική Τεχνική Ορολογία», που διδάσκεται σε όλες τις Σχολές του Ιδρύματος, στα πλαίσια του ΕΠΕΑΕΚ Κεντρικών Δράσεων σε συνεργασία με το ΚΞΓ.
  • Επιτυχής εφαρμογή του περιβάλλοντος τηλε-εκπαίδευσης για το υποχρ. μάθημα του 4ου εξαμ. «Αγγλική Τεχνική Ορολογία» από το 2007 μέχρι σήμερα σε 2000 φοιτητές ανά έτος.
  • Ανάπτυξη περιβάλλοντος τηλε-εκπαίδευσης για το υποχρ. μάθημα του 4ου εξαμ. «Ιταλική Τεχνική Ορολογία»
  • High Performance Computing: Το ΚΗΥ παρέχει πρόσβαση σε κεντρικά εγκατεστημένη υποδομή υπολογιστικού πλέγματος (Grid) και δίνει τη δυνατότητα εκτέλεσης εφαρμογών (engineering simulations) με υψηλές υπολογιστικές απαιτήσεις (High Performance Computing, HPC) σε όλους τους ερευνητές της Πολυτεχνειακής κοινότητας. Η χρήση της υποδομής του υπολογιστικού πλέγματος συμβάλει στη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση των κεντρικά εγκατεστημένων υπολογιστικών συστημάτων υψηλής απόδοσης
  • Linux Terminal Server Project-LTSP: Το Κέντρο Η/Υ χρησιμοποιεί τους υπολογιστές των εργαστηρίων ΔΕΠΥ Α και Β (92 θέσεις εργασίας) σαν πελάτες (Fat Clients) ενός ισχυρού εξυπηρετητή. Η μεγάλη υπολογιστική δύναμη του εξυπηρετητή διαμοιράζεται μέσω του δικτύου στους 92 υπολογιστές πελάτες των εργαστηρίων. Σε αυτή την υποδομή θα ενταχθούν και οι νέοι.
  • Δημιουργία του Central Cloud

Αναβάθμιση των ΔΕΠΥ

  • Μελέτη και υλοποίηση συστήματος Firewall (no single point of failure) που καλύπτει το σύνολο των εξυπηρετητών του ΚΗΥ, των θέσεων εργασίας των ΔΕΠΥ και του Γραφειακού εξοπλισμού του ΚΗΥ.
  • Μελέτη, σχεδίαση και υλοποίηση συστήματος παρακολούθησης, έγκαιρης ειδοποίησης, ελέγχου και αυτόματης επανάταξης, για την ομαλή λειτουργία των κεντρικών συστημάτων, των ΔΕΠΥ, της δικτυακής διασύνδεσης, του συστήματος UPS & H/z, καθώς επίσης την ανίχνευση και καταγραφή προσπαθειών μη εξουσιοδοτημένης προσπέλασης στα συστήματα (hacking).
  • Ανανέωση (μέσω του σχήματος Trade-in) της SGI ενός κεντρικού εξυπηρετητή με 16 επεξεργαστές.
  • Ενοποίηση των αποθηκευτικών χώρων για όλα τα συστήματα (Irix & Windows) με τεχνολογία CXFS SAN (SAN+).
  • Προμήθεια & εγκατάσταση ρομποτικού συστήματος για πλήρη αυτοματοποίηση των διαδικασιών back-up.
  • Δημιουργία του ΔΕΠΥ Β΄ (ισόγειο κτ. Η/Υ) με 25+1 θέσεις εργασίας, προβολικά και Smart Board, για τις ανάγκες μαθημάτων επιλογής και σεμιναρίων-παρουσιάσεων.
  • Συνέχιση της υποστήριξης των Γραμματειών και των Υπηρεσιών του Ιδρύματος
    • Ανάπτυξη και εφαρμογή «Συστήματος δημιουργίας, διαχείρισης και προβολής ανακοινώσεων» στις Γραμματείες των Σχολών και σε Υπηρεσίες του Ιδρύματος.
  • Συνεργασία με ΥπΕς για παροχή πληροφοριών μέσω ΚΕΠ. Πρόταση-όρια διακίνησης πληροφοριών.
  • Παροχή τεχνικών συμβουλών στη Δ/ση Πληροφορικής του ΕΜΠ, για ενσωμάτωση τεχνικών ασφάλειας στην εφαρμογή του Φοιτητολογίου.
  • Ολοκλήρωση ηλεκτρονικού υλικού εκπαίδευσης, διαθέσιμου και μέσω Internet, για τα Λογισμικά πακέτα
    • Patran, Abaqus, Mathcad, Mathematica, Web-Mathematica.
  • Πραγματοποίηση εκτεταμένων ενημερωτικών παρουσιάσεων, ημερίδων, σεμιναρίων για διάφορα Λογισμικά πακέτα (MSC Software, Matlab, Abaqus & Abaqus CAE , ANSYS CFX, κ.λπ.).
  • Συμμετοχή του ΚΗΥ στην προσπάθεια εισαγωγής τεχνολογιών Cluster & Grid στη διαδικασία κεντρικής εξυπηρέτησης της Πολυτεχνειακής Κοινότητας.
  • Ολοκλήρωση της δημιουργίας της νέας Ιστοσελίδας του ΚΗΥ, με ευρύτατο θεματικό περιεχόμενο και πληροφοριακό υλικό.
  • Ολοκλήρωση της υποδομής (CA – Certificate Authority) για τη δημιουργία και εκχώρηση ψηφιακών πιστοποιητικών στους χρήστες.

Υποστήριξη του ΚΞΓ

  • Συνέχιση της υποστήριξης του ΚΞΓ και συνεργασία στα πλαίσια του ΕΠΕΑΕΚ Κεντρικών Δράσεων.
  • Μελέτη και συγκριτική αξιολόγηση διαθέσιμων Λογισμικών για E-learning (platforms). Επιλογή της πλατφόρμας LMS της εταιρίας IBM-Lotus.
  • Ανάπτυξη περιβάλλοντος τηλε-εκπαίδευσης (διδασκαλία, ασκήσεις , αξιολόγηση) για το υποχρ. μάθημα του 4ου εξαμ. «Αγγλική Τεχνική Ορολογία», που διδάσκεται σε όλες τις Σχολές του Ιδρύματος, στα πλαίσια του ΕΠΕΑΕΚ Κεντρικών Δράσεων σε συνεργασία με το ΚΞΓ.
  • Επιτυχής εφαρμογή του περιβάλλοντος τηλε-εκπαίδευσης για το υποχρ. μάθημα του 4ου εξαμ. «Αγγλική Τεχνική Ορολογία» από το 2004 μέχρι σήμερα σε 2000 φοιτητές ανά έτος.
  • Έγκριση από ΥπΕΠΘ πρότασης για την διεύρυνση (θεματική εξειδίκευση ανά Σχολή) και επέκτασή του (για την «Ιταλική Τεχνική Ορολογία»)

Άδειες χρήσης Λογισμικών

  • Μετατροπή των αδειών χρήσης όλων των Λογισμικών σε floating ή network license με ταυτόχρονη προμήθεια εκδόσεων για διαφορετικές υπολογιστικές πλατφόρμες.
  • Δημιουργία περιβάλλοντος (τριών) license servers για την απρόσκοπτη εκχώρηση αδειών χρήσης μέσω του δικτύου. Εφαρμογή ειδικών σεναρίων για ανάγκες ομαδικών χρήσεων.
  • Συνέχιση του συντονισμού της διασποράς του Λογισμικού στα ΕΠΥ και εγκατάσταση ειδικού ftp-server για την προμήθεια (download) και τοπική εγκατάσταση των Λογισμικών.

ΕΠΥ Σχολών του Ιδρύματος

  • Επιτυχής ολοκλήρωση των τριών διαγωνισμών (αναβάθμιση των θέσεων εργασίας των ΕΠΥ, αύξηση αριθμού θέσεων εργασίας και προμήθεια νέων ή επαύξηση αδειών χρήσης Λογισμικών πακέτων), αποπληρωμές, τεχνικά δελτία (μηνιαία, 3μηνιαία).
  • Ανάληψη από το ΚΗΥ (μετά από απόφαση Συγκλήτου) της υποστήριξης των ΕΠΥ των Σχολών.
  • Υποστήριξη των προγραμμάτων λογισμικού (διαδικασίες προμήθειας/ανανέωσης αδειών χρήσης, διασπορά νέων εκδόσεων και υποστήριξη της εγκατάστασής τους, διαχείριση της λειτουργίας – licensing)
  • Τεχνική υποστήριξη (παροχή ανταλλακτικών, διάγνωση και αποκατάσταση βλαβών σε ειδικές περιπτώσεις)
  • Για τα ΕΠΥ ΣΜΜ, ΣΕΜΦΕ, ΣΗΜΜΥ
    • Ταυτοποίηση χρηστών και έλεγχος προσπέλασης στα ΕΠΥ
    • Παροχή κεντρικού αποθηκευτικού χώρου των home directories των χρηστών
  • Εδικά για τις δύο αίθουσες ΕΠΥ της ΣΗΜΜΥ (με απόφαση της Σχολής)
    • Πλήρη διαχείρηση (κατά το πρότυπο των ΔΕΠΥ)
    • Συνολική Λειτουργική υποστήριξη

Η περίοδος των Silicon Graphics

  • 1992: Διεθνής διαγωνισμός για την αντικατάσταση των υπολογιστικών συστημάτων του ΚΗΥ, με χρηματοδότηση από τα διαθέσιμα του ΕΛΕ.
  • 1992: Υπογραφή σύμβασης με την μειοδότρια εταιρία Infocad ltd. (μετέπειτα SGCS A.E) για την προμήθεια και εγκατάσταση συστημάτων Silicon Graphics. Πρώτη φάση εγκαταστάσεων.
  • 1993: Ολοκλήρωση της εγκατάστασης (δεύτερη φάση) των νέων Η/Υ, των workstations και των ASCII τερματικών, υλοποίηση των benchmarks, παραλαβή των συστημάτων και έναρξη της παραγωγικής λειτουργίας τους.
  • 1993: Ομαλή μετάπτωση του συστήματος κωδικών χρήσης και όλων των προγραμμάτων των χρηστών στο νέο λειτουργικό περιβάλλον. Παροχή δυνατοτήτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
  • 1994: Ολοκλήρωση της διαμόρφωσης πέντε νέων χώρων σύμφωνα με τα νέα δεδομένα (μεγέθη και απαιτήσεις Η/Υ, εργασιακοί χώροι, κλιματιστικά, αποθήκη, κ.λπ.).
  • 1994: Προμήθεια & εγκατάσταση συστήματος UPS & H/z για την ομαλή και αδιάλειπτη λειτουργία των υπολογιστικών συστημάτων.
  • 1994: Αναφορά προς τις Πρυτανικές αρχές για θέματα Στρατηγικών επιλογών & αποφάσεων.
  • 1994: Το ΚΗΥ παρέχει προς το ΚΕΔ το αρχείο χρηστών (σε κωδικοποιημένη μορφή) προκειμένου το δεύτερο να ελέγχει τη νομιμότητα των χρηστών των dial-up γραμμών.
  • 1994: Στενή συνεργασία του ΚΗΥ με Εξειδικευμένους Επιστημονικούς Πυρήνες Υποστήριξης – ΕΕΠΥ (μέλη ΔΕΠ & Μεταπτ. σπουδαστές) στα διάφορα Τμήματα, για τη διεξαγωγή σεμιναρίων και την υποστήριξη των Λογισμικών πακέτων.
  • 1995: Ουσιαστική συμμετοχή του ΚΗΥ στη διαδικασία προμήθειας συστημάτων υπερ-Η/Υ (προδιαγραφές, επιτροπές διαγωνισμών, σύνταξη συμβάσεων προμήθειας, δημιουργία υποδομής φιλοξενίας, επίβλεψη υλοποίησης εγκαταστάσεων, κ.λπ.).
  • 1995: Έγγραφες προτάσεις του ΚΗΥ για την αναγκαιότητα δημιουργίας αναβαθμισμένων Εκπαιδευτικών Εργαστηρίων Η/Υ.
  • 1997: Ουσιαστική συμμετοχή του ΚΗΥ στην διαμόρφωση τεχνικοοικονομικής πρότασης για την ποιοτική αναβάθμιση αιθουσών διδασκαλίας.
  • 1997: Ουσιαστική συμμετοχή του ΚΗΥ στην όλη διαδικασία της δημιουργίας των ΕΠΥ (προδιαγραφές, επιτροπές διαγωνισμών, σύνταξη σύμβασης προμήθειας, συντονισμό προετοιμασίας υποδομών, επίβλεψη υλοποίησης εγκαταστάσεων, πρωτόκολλα παραλαβών, κανονισμός λειτουργίας κ.λπ.).
  • 1997: Συμμετοχή στις εκδηλώσεις και παρουσιάσεις των «Ημερών Έρευνας & Τεχνολογίας» και το περίπτερο του ΚΗΥ απέσπασε το Α΄ Βραβείο.
  • 1999: Ένταξη της λειτουργίας του ΔΕΠΥ στην παραγωγική λειτουργία (60 θέσεις εργασίας, 2 θέσεις για διδάσκοντα, 2 προβολικά με τηλεφακό, 2 ηλεκτροκίνητες οθόνες προβολής, video, overhead visualiser, ενισχυτής, μεικτής, μικροφωνική & μεγαφωνική εγκατάσταση, 2 κινητοί πίνακες, κ.λπ.)
  • 1999: Ανάπτυξη της ιστοσελίδας του ΚΗΥ, παροχή web-mail και παροχή επιπλέον ενημερωτικού υλικού προς τους χρήστες μέσα από την καθιέρωση δυνατοτήτων εγγραφής/διαγραφής σε θυρίδες πληροφόρησης
  • 1999: Νέος κανονισμός λειτουργίας και παροχής υπηρεσιών του ΚΗΥ, που εγκρίθηκε από τη Σύγκλητο του Ιδρύματος και περιελήφθη στο Οργανόγραμμα και στον Γενικό Κανονισμό Λειτουργίας του Ε.Μ.Πολυτεχνείου.
  • 2000: Συμμετοχή στις εκδηλώσεις και παρουσιάσεις των «Ημερών Έρευνας & Τεχνολογίας 2000», διοργάνωση Ειδικών Παρουσιάσεων στο ΔΕΠΥ.

ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ ΙΙ & Νησί των Φαιάκων

  • 1997: Μελέτη, σχεδίαση, ανάπτυξη και υλοποίηση του προγράμματος «ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ ΙΙ : Δίκτυο Παιδαγωγικής Διεπικοινωνίας και Συνεργατικής Μάθησης», σε εξήντα (60) μικρά & απομονωμένα Γυμνάσια, στα πλαίσια του ΕΠΕΑΕΚ Β΄ ΚΠΣ, ενέργεια ΟΔΥΣΣΕΙΑ.
  • 1998: Συμμετοχή στο πρόγραμμα «Νησί των Φαιάκων-Αξιοποίηση Δικτυακής & Υπολογιστικής τεχνολογίας στα Δημοτικά Σχολεία», στα πλαίσια του ΕΠΕΑΕΚ Β΄ ΚΠΣ, ενέργεια ΟΔΥΣΣΕΙΑ.

Εφαρμογή πληροφόρησης φοιτητών:

  • 2000: Ανάθεση εκ μέρους της Πρυτανείας στο ΚΗΥ της εφαρμογής πληροφόρησης των φοιτητών για σταθερά στοιχεία, εγγραφές και βαθμολογία μαθημάτων, από το Φοιτητολόγιο που τηρείται σε κάθε Γραμματεία.
  • Μελέτη και υλοποίηση (σε επίπεδο Υλικού και Λογισμικού) ασφαλούς και κωδικοποιημένου συστήματος διεπικοινωνίας Κέντρου Η/Υ και Γραμματειών για την άντληση, διαμόρφωση και προβολή των πληροφοριών μέσω της ιστοσελίδας του ΚΗΥ.
  • Σχεδίαση και εφαρμογή συστήματος καθημερινής παρακολούθησης της ομαλής λειτουργίας της εφαρμογής (σύνδεση Γραμματείας, αποστολή στοιχείων-εκκρεμότητες, consistency πληροφοριών κ.λπ.).
  • Εκπαίδευση και υποστήριξη προσωπικού Γραμματειών.

Ανάπτυξη ενοποιημένου συστήματος κωδικών χρήσης:

  • 2001: Ανάπτυξη ενοποιημένου συστήματος κωδικών χρήσης (δημιουργίας, αναβάθμισης, διαγραφής) και δυνατοτήτων για όλα τα συστήματα του ΚΗΥ (Unix και windows), σε συνέργεια με την εφαρμογή των Γραμματειών, σε πλατφόρμα ΙΒΜ-Lotus Domino server-client.

Αναβάθμιση Εργαστηρίων Προσωπικών Υπολογιστών και λογισμικών:

  • 2002: Ανάληψη εκ μέρους του ΚΗΥ της ευθύνης υποβολής πρότασης (ΤΔΕ) προς την ΚτΠλ για τρία υποέργα α) αναβάθμιση των θέσεων εργασίας των ΕΠΥ, β) αύξηση αριθμού θέσεων εργασίας και γ) προμήθεια νέων (ή επαύξηση αδειών χρήσης) Λογισμικών πακέτων.
  • 2003: Μετά την έγκριση του ΤΔΕ και την ένταξη του έργου, το ΚΗΥ είχε την συνολική ευθύνη και τον συντονισμό: Προετοιμασίας των τευχών διακήρυξης και των τεχνικών προδιαγραφών για τους διαγωνισμούς. Διενέργειας και αξιολόγησης των διαγωνισμών. Διαμόρφωσης των συμβάσεων που υπογράφτηκαν. Παραδόσεων-παραλαβών και των σχετικών πρωτοκόλλων. Όλης της σχετικής υπηρεσιακής αλληλογραφίας.

Yποστήριξη του εργαστηριακού και γραφειακού εξοπλισμού του Κέντρου Ξένων Γλωσσών:

  • 2002: Ανάθεση εκ μέρους της Πρυτανείας στο ΚΗΥ της γενικότερης υποστήριξης του εργαστηριακού και γραφειακού εξοπλισμού του Κέντρου Ξένων Γλωσσών.
  • 2003: Μελέτη της υπάρχουσας κατάστασης και άμεσες διορθωτικές επεμβάσεις. Προετοιμασία τεχνικών προδιαγραφών για προμήθεια Υλικού και Λογισμικού. Διενέργεια και αξιολόγηση διαγωνισμού.
  • 2004: Εγκατάσταση και διασύνδεση συστημάτων εργαστηριακού και γραφειακού εξοπλισμού. Εκπαίδευση προσωπικού Κέντρου Ξένων Γλωσσών στη χρήση των Microsoft Windows και Office. Μετατροπή εκπαιδευτικών video-κασετών σε DVD.

Δημιουργία ηλεκτρονικού εκπαιδευτικού υλικού

  • 2002: Έναρξη δημιουργίας ηλεκτρονικού εκπαιδευτικού υλικού για επιλεγμένα Λογισμικά του ΚΗΥ, με τη χρήση καταξιωμένων authoring tools. Στην προσπάθεια αυτή συμμετείχαν έμπειρα μέλη ΔΕΠ, Μεταπτυχιακοί σπουδαστές & επιλεγμένοι προπτυχιακοί φοιτητές.

Η περίοδος του Cyber της Control Data

Αναλυτικά η περίοδος 1977-1992:

  • 1977: Διεθνής Διαγωνισμός για την προμήθεια συστημάτων Ηλεκτρονικών Υπολογιστών.
  • 1978: Κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού στην εταιρία Control Data και υπογραφή της σύμβασης προμήθειας και παροχής υπηρεσιών 45/1978.
  • 1978: Έγκριση Εισηγητικής έκθεσης των Κ. Σπυρόπουλου και Ν. Καραμολέγκου, για τη «Διοικητική διάρθρωση και επάνδρωση του Υπολογιστικού Κέντρου ΕΜΠ»
  • 1979: Έναρξη λειτουργίας Κέντρου Ηλεκτρονικών Υπολογιστών από το τέλος 2ου εξαμήνου του 1979 μετά την ολοκλήρωση των εγκαταστάσεων και περιόδων δοκιμαστικής λειτουργίας των συστημάτων (ενός κεντρικού Ηλεκτρονικού Υπολογιστή στο κτίριο Γενικών Εδρών και τεσσάρων δορυφορικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών 2 στην Πατησίων και 2 στου Ζωγράφου).
  • 1980: Νομοθετική σύσταση Μηχανογραφικού Κέντρου ΕΜΠ και 50 θέσεων (αυθαίρετων ειδικοτήτων).
  • 1980: Σύσταση νέων θέσεων για το Μηχανογραφικό Κέντρο ΕΜΠ.
  • 1981: Προκήρυξη των 50 θέσεων, οι οποίες καταλήφθηκαν κατά το μεγαλύτερο μέρος από προσωπικό που παρείχε ήδη υπηρεσίες στο ΕΜΠ με ΔΠΥ (η γνωστή στους παλαιούς περίπτωση των 49 υπαλλήλων). Από τις θέσεις αυτές το ΚΗΥ κάλυψε κάποιες χειριστικές ανάγκες, οι υπόλοιποι δε προσληφθέντες παρέμειναν στις Σχολές όπου και ανήκαν από πριν.
  • 1981: Προκήρυξη των νέων θέσεων και κάλυψη δύο (2) θέσεων Αναλυτών.
  • 1987: Επαναπροκήρυξη θέσεων και κάλυψη τριών (3) θέσεων Προγραμματιστών και μιας (1) θέσης Υπεύθυνου Χειρισμού.
  • 1989: Συμμετοχή μελών του ΚΗΥ στο ΕΑΠ «Η Πληροφορική στην Οργάνωση και Διοίκηση του ΕΜΠ»
  • 1991: Αποχώρηση των μελών του ΚΗΥ από το ΕΑΠ.

Από το 1979 μέχρι και το 1993 το ΚΗΥ εξυπηρέτησε συνεχώς και με επάρκεια το σύνολο των Εκπαιδευτικών, Ερευνητικών και Διοικητικών αναγκών του Ιδρύματος (παρ΄ όλο το περιορισμένο προσωπικό και την οικονομική στενότητα), πιο συγκεκριμένα και επιγραμματικά :

  • Όσα αναφέρονται και όπως ακριβώς περιγράφονται στην εισηγητική έκθεση
  • Ανάπτυξη και διεύρυνση κεντρικής εφαρμογής Φοιτητολογίου για (remote) χρήση από τις Γραμματείες των Σχολών, πλήρης παρακολούθηση και λειτουργική υποστήριξη, καθώς και τακτή εκπαίδευση του προσωπικού των Γραμματειών.
  • Ανάπτυξη εφαρμογής ατομικών κωδικών χρήσης των Η/Υ (δημιουργίας, αναβάθμισης, διαγραφής) σε συνέργεια με την εφαρμογή του Φοιτητολογίου.
  • Ανάπτυξη δια ιδίαν χρήση συστημάτων (Accounting και Charging, File archiving και restoration, Magn. tape management), τα οποία στη συνέχεια παραχωρήθηκαν προς χρήση σε άλλα ΑΕΙ (ΕΚΠΑ, Παν. Ιωαννίνων, κ.λπ.) και φορείς του Δημοσίου (ΕΜΥ, ΕΚΚΕ, κ.λπ.), που διέθεταν παρόμοια συστήματα Control Data.
  • Λειτουργική υποστήριξη των εφαρμογών Λογιστηρίου και Επιμελητείας του Ιδρύματος.
  • Πραγματοποίηση σε τακτά χρονικά διαστήματα εκπαιδευτικών Σεμιναρίων και Παρουσιάσεων για αξιοποίηση των παρεχόμενων δυνατοτήτων (Υλικού, Λογισμικού εφαρμογών, Βιβλιοθηκών, κ.λπ.).
  • Υποστήριξη σε επίπεδο Υλικού και Λογισμικού όλων των συνδέσεων (200 ασύγχρονων, 15 σύγχρονων-dedicated και 5 Dial-up) στα συστήματα.

επιστροφή